ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 21 ביוני 2020

הילדה לילה הונדרט מסתתרת מתחת לדיר החזירים


היום הלכה לעולמה לילה הונדרט מקיבוץ לוחמי הגטאות, חברה יקרה ואהובה מאד לנו במוזיאון.
לפני שנה, בעצרת יום הזיכרון לשואה, הניחו בנותיה זר לזכר משפחת מאצ'קביץ, חסידי אומות העולם שהצילו את חייה של לילה בת ה 9. יהי זכרה ברוך. תנחומנו למשפחה הגדולה.
סיפור הצלתה של לילה בשואה:
לילה הייתה בת 9 ,כשהוביל אותה אביה אל מחוץ לגטו בגרודנו שבפולין, בתקווה לחבור אל קאז'מיז' מאצקביץ, ידיד נוצרי של אביה, שעבד אתו ביחד מחוץ לגטו.

לילה הקטנה שהתה בבית משפחת במשך שנה וחצי אצל טטיאנה
וקאז'מיז'. הם הסתירה אותה, ובנם הקטן חונך שלא לגלות דבר ולסייע לילדה היהודיה ככל יכולתו. במשך הזמן הגיעו למחבוא חמישה בני משפחה נוספים של לילה. כשהחמיר המצב, העבירה אותם טאטיאנה בעלת הבית, אל מתחת לדיר החזירים. יום אחד הגיעו הגרמנים והשליכו את טאטיאנה, בעלת הבית, לכלא. הם לא מצאו את הילדה המסתתרת ובכך ניצלו חייה. הוריה של לילה נספו בשואה. היא עלתה לבדה ארצה ונשאה למילק הונדרט, ממייסדי קיבוץ לוחמי הגטאות. נולדו לה ארבע בנות, נכדים ונינים. בתה, טלי שנר,עבדה שנים רבות בבית לוחמי הגטאות
בצילום – לילה עם סיום המלחמה ולפני שנתיים בביתה בקיבוץ


2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. “החיים שלי חזרו !!! אחרי 14 שנים של נישואים שבורים, בעלי עזב אותי ואת שני התאומים שלנו. הרגשתי שחיי עומדים להסתיים כמעט והתאבדתי, הייתי רגשית מאוד זמן רב. אבל בזכות גלילת איות בשם ד"ר אלאבה אותה פגשתי ברשת ביום נאמן אחד כשדפדפתי באינטרנט וחיפשתי גלגול כישוף טוב שיכול לפתור את הבעיות שלי נתקלתי בכל עדויות על גלגול הקסמים המסוים הזה. יש אנשים שהעידו שהוא החזיר את אהובתם לשעבר, יש שהעידו שהוא משחזר רחם, מרפא הרפס ומחלות אחרות, יש שהעידו שהוא יכול להטיל כישוף להפסקת גירושין וכן הלאה. נתקלתי גם בעדות מסוימת, מדובר באישה בשם סוניה, היא העידה על האופן שבו ד"ר אלאבה החזירה את אהובה לשעבר בפחות משבעה ימים והפכה את ההשפעה של סרטן ילדיהם הקטנים, ובסוף עדותה היא הפילה כתובת דוא"ל של ד"ר אלאבה לאחר שקראתי את כל אלה החלטתי לנסות את ד"ר אלאבה. יצרתי איתו קשר בדוא"ל והסברתי לו את הבעיה שלי. ותוך 3 ימים בלבד בעלי חזר אלי ופתרנו את הבעיות שלנו, ואנחנו אפילו יותר מאושרים מבעבר. ד"ר אלאבה הוא באמת אדם מחונן ואני לא אפסיק לפרסם אותו כי הוא אדם נפלא ... אם יש לך בעיה ואתה מחפש גלגיית כישוף אמיתית ואמיתית שתפתור לך את כל הבעיות שלך. נסה את ד"ר אלאבה בכל עת, הוא יכול להיות התשובה לבעיות שלך. הנה איש הקשר שלו {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp אליו באמצעות איש הקשר שלו למטה +2349039885856 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...