ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 4 באפריל 2021

אביבה זילברמן , ילדת "הקינדר-טרנספורט" שנלחמה במלחמת השחרור

 


אביבה זילברמן / תיעוד: יהודית זוסמן

 

נולדתי ב- 1925 בגרמניה, בברסלאו. במשפחה היו שישה ילדים. אני הייתי החמישית לפני הקטנה. הורי היו פולנים שהגיעו לגרמניה ב- 1918 לברסלאו. הם הגיעו לגרמניה בלי רישיון. אבא היה סוחר טקסטיל ועבד מהבית. אמא לא עבדה. בלילות אבא עבד במכירת ממתקים. 

בתגובה לרצח קצין נאצי ב- 1938 בפריז על ידי גרינשפן הנאצים התנקמו בכל היהודים הפולנים בגרמניה והועברנו לבית סוהר בברסלאו, אני וההורים ואחותי הקטנה.

אבא נלקח בנפרד ולא ראינו אותו יותר. הוא גורש לוורשה. כעבור 3 ימים שהורעבנו בבית סוהר שוחררנו הביתה. כל תחולת הבית נשדדה. הגרמנים באו איתנו הביתה וחיכו לתפוס את אחי שהצליח להימלט.

כל הכסף שלנו, הסחורה והתכשיטים נשדדו על ידי הגרמנים. 

הייתי בת 12 והייתי פעילה בארגון החלוץ. הייתי בגרמניה לבד 4 חודשים ואז קיבלנו הוראה לעזוב את גרמניה ונסעתי עם ה"קינדר טנספורט" לאנגליה. אמא לא ידעה גרמנית. קיבלנו הוראה לעזוב את גרמניה. אמא ואחותי חזרו לפולין באופן בלתי לגלי עם קבוצה של אימהות וילדים.

ב1.9.39 הגעתי ללונדון עם קבוצה ואחר כך נשלחנו לסקוטלנד וגרנו בבית של הלורד בלפור. 

כעבור שנה וחצי. בגיל 15 נסעתי ללונדון ועבדתי בהכנת מדים לחיילים ואחרי הצהריים למדתי אנגלית ומקצועות אחרים. הייתי בלונדון כ- 7 שנים.

 עליתי לארץ באופן בלתי לגלי ובדרך לארץ הייתי כשנה בקפריסין. עליתי לארץ ב- 1947. הגעתי לאחותי בחיפה.

 כשפרצה מלחמת השחרור הצטרפתי לצבא. כעבור שנה וחצי התחתנתי . גרנו בחיפה בהדר ובכרמל. עבדתי במשרד תיירות כ5 שנים ונולדו לי שני ילדים.

 מקור

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...