ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 21 באוגוסט 2022

אני אקח אותו

 


בסוף 1941, בגטו ביאליסטוק (פולין), היה תינוק  יהודי יפהפה בשם מיכאל רוזנשיין במצב קשה מאוד. אביו היה אי שם בפולין בצבא האדום , נלחם למען החופש, ואמו, גניה, נרצחה על ידי הנאצים. דודתו של מיכאל ידעה שהוא לא ישרוד עוד הרבה זמן בגטו, אז היא יצרה קשר עם ג'נוופה מג'כר, צעירה פולניה שהכירה את ג'ניה. ג'נוופה הסכימה מיד לקחת את התינוק. לאחר מכן היא נכנסה לגטו והצליחה להבריח אותו החוצה. יום אחרי יום, שבוע אחר שבוע, ג'נוופה העניק למייקל את כל הטיפול, האהבה והתשומת לב שהוא היה צריך. באותה תקופה היא לא הייתה נשואה וחיה עם אמה שחשבה שהיא לוקחת יותר מדי סיכונים. כולם ידעו מה קרה לאנשים שעזרו או הסתירו יהודי, אבל ג'נוופה הייתה מוכנה למות כדי להציל את הילד הקטן הזה. כדי להימנע מלעורר חשד, היא הטבילה אותו בפומבי ונתנה לו שם נוצרי. מייקל אהב את ג'נופה כמו שהיא אהבה אותו, ויחד, הם שרדו את הכיבוש הגרמני.

 בשנת 1944, אביו של מייקל, שעדיין היה בחיים, עזב לזמן קצר את חבריו כדי למצוא את בנו. כשעשה זאת, הוא לקח את בנו הקטן בזרועותיו ופרץ בבכי. משראה שבנו בידיים טובות מאוד, חזר לשירות קרבי, וחזר עם סיום המלחמה. מייקל וג'נוופה נשארו בקשר, ומעולם לא שכחו זה את זה. בשנת 2003 הכיר יד ושם בגנוופה מג'כר כחסידת אומות העולם. באותה שנה, אישה יוצאת דופן זו נפטרה.

(התמונה של מייקל וג'נוופה צולמה ב-1947).

מקור

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...