ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 7 באוגוסט 2022

האחים התאומים פרד ורולף פלטאו נמלטים מהנאצים לעיר רומא בתעודות מזוייפות

 


האחים התאומים פרד ורולף פלטאו הגיעו למקלט לפליטי חירום בפורט אונטריו באוסוגו, ניו יורק, באוגוסט בשנת 1944. הם היו שניים מתוך 982 פליטים מ-18 מדינות שונות שהובאו לארצות הברית על ידי מועצת פליטי המלחמה. זו הייתה הפעם היחידה במהלך מלחמת העולם השנייה שממשלת ארה"ב הסכימה לעקוף את חוקי ההגירה כדי לאפשר לקבוצת פליטים להגיע לארצות הברית.

פרד, רולף והוריהם היו יהודים גרמנים שנמלטו מגרמניה לאיטליה בשנת 1940. לאחר הכיבוש הגרמני של איטליה ב-1943, המשפחה הסתתרה בעיר רומא עם תעודות מזוייפות  עד לשחרור העיר  רומא על ידי חיילי ארה"ב ביוני 1944.

פרד נזכר בבואו לארצות הברית, "אחרי חמש שנים, היה נחמד להיות מסוגל לומר מה שרצית, מתי שרצית, ולטייל ברחובות בלי לדאוג - במיוחד להסתתר שנה ברומא שהיתה בשליטה גרמנית עם חשש  מתמיד של גילוי למרות התעודות המזוייפות .

בפברואר 1946, תשעה חודשים לאחר שהביסו בעלות הברית את גרמניה הנאצית, נסגר מקלט החירום לפליטים בפורט אונטריו. ארצות הברית קיבלה את הפליטים באשרות מהגרים, ומשפחת פלטאו התיישבה בניו יורק.

צילום: הארכיון הלאומי, ארה"ב

מקור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...