ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 28 במאי 2023

סיפורו של Arie Leider כילד בשואה

 



 מאת: 

 Arie Leider

‏‏‏‏זיכרון בסלון (ניצול שואה מספר)‏‏‏‏

 

בבית פרטי, בכרמל, ביום רביעי בערב 17.04.2023,(ערב זיכרון ליום השואה) , התכנסו כ- 25 סטודנטים מהטכניון , לשמוע את קורותיו וקורות משפחתו, של ניצול שואה (היום בן 82 ) אז ילד קטן, שהוחבא במנזר במשך כ- 3 שנים ,שהיו בו כ- 50 יתומים (זאטוטים נוצרים), ליד Liege , באזור Herve אשר בבלגיה, מפני הצוררים הנאציים.......הילד הזה הוא אני. הורי גם היו מוסתרים, אך במנזר אחר שבאותו אזור יחד עם עוד 3 יהודים נוספים, בעליית גג. באותו אזור היו 6 מנזרים קתוליים. כול מנזר פעל בתחום חברתי שונה ( מעין בית אבות, מקלט ליתומים וכ')
לפני כמה שנים בקרתי במנזר של הורי. על קיר כנסייה הנמצאת בתוך המנזר, נמצא לוח שיש אפור ובו חקוק : "מנזר זה, הציל בתקופת מלחמת העולם השנייה 35 ישראליטים מציפורני הנאצים".
בהמשך מצורפת תמונה, של הורי עם חלק מאותם יהודים שהיו חבויים .במנזר של הורי, אימי (קלרה), הייתה מחופשת לנזירה ובכל התקופה, יחד עם עוד מספר נזירות, היא סייעה למטופלים זקנים. בתמונה מס ' 2, אני נראה עם אימי, מביקור שלקראת סוף הכיבוש הנאצים בבלגיה. זה באחד הביקורים שזכיתי לו......לראות את אמא.
לגברים החבויים בעליית הגג, הנזירות סיפקו פעם ביום אוכל......כך 3 שנים. הפחד היה מהלשנות ל SA- (הנאצים). כשהמשמעות לגבי מי שנתפס היא ........מחנות המוות שבפולניה ולמסייע ..... דומה.
בתמונה מספר 3 , אני נראה יחד עם ילדי היתומים וכמה מהנזירות שטפלו בנו.

בתמונה שלמעלה: משתתפי המפגש , הרוב סטודנטים מאוירונאוטיקה , שנה שלישית מהטכניון. נועה , שגם היא סטודנטית , ארגנה את המפגש בבית הוריה . ניתן לראות שתי סטודנטיות שנגנו בגיטרות שרו יחד עם כולם, כחלק מהתנהלות הערב. נועה העניקה לי תעודת הוקרה מטעם "זיכרון בסלון".......ועל כך והערב המרגש הודיתי לכולם מחום ליבי.

מקור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...