ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 12 בדצמבר 2021

הנער היהודי פרנקו פוביני עם הפרטיזנים האיטלקים בהרים

 




פרנקו פוביני היה בן ארבע עשרה כאשר איטליה הפשיסטית הכריזה על בריתה עם גרמניה הנאצית במאי 1939. פרנקו, שנולד למשפחה יהודית איטלקית דתית, נאלץ לעזוב את בית הספר הממלכתי עקב חוקים אנטי-יהודיים שיושם על ידי המשטר הפשיסטי של איטליה.

בספטמבר 1943 נכנעה איטליה לכוחות בעלות הברית. בתגובה, גרמניה כבשה במהירות חלק גדול מאיטליה , בעלת בריתה לשעבר. הנער פרנקו ברח מטורינו כדי לגור עם חברים באזור אמיליה-רומאניה, שם הצטרף לקבוצת מחתרת פרטיזנית  בשם הבריגדה גריבלדי. יחד עם קבוצות פרטיזנים איטלקיות אחרות, הבריגדה גריבלדי השתתפה בקרבות לשחרור איטליה מכובשיה הגרמנים.

בדצמבר 1943 הגיע שוטר איטלקי  להזהיר את פרנקו ושאר חברי קבוצת הפרטיזנים שיש צווי מעצרם נגדם. הם ברחו במהירות להתחבא בהרים באיטליה , בביתו של אח של חבר, שהיה בקושי נגיש . בעודו מסתתר, פרנקו סחר חליפין עם חקלאים איטלקיים מקומיים עבור מזון. הוא מצולם כאן עם אחותו הצעירה , אלדה, בהרים באיטליה , שם הסתתרו  מספר חודשים.

הנער פרנקו  פוביני שרד את השואה. כשחזר לטורינו, נודע לו שאביו, סבתו ודודו נהרגו כולם באושוויץ-בירקנאו. פרנקו לקח על עצמו  לנהל  את  החנות של דודו, אותה הפעיל עד 1960.

מקור וקרדיט

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריחה של הילדה צינה וינקלר מהחייל הגרמני ברומניה

    העיר פיאטרה ניאמץ . רומניה הוריה של הילדה צינה נאלצו להחזיר את הבית ובית מרזח שהיה להם לגויים, בעקבות החוק שחוקקו הגרמנים ברומניה ....