ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 6 באוקטובר 2024

שירה תורן על אמה לנה קיכלר ז"ל

 



שירה תורן, בתם של לנה קיכלר ומרדכי זילברמן זכרם לברכה, היא אמנית המתגוררת בניו־יורק. יש לה שני ילדים, נטלי ואדם. "אמא הספיקה להכיר את נטלי, הבת שלי", היא מספרת. "אין ספק שאני הייתי מתנה גדולה להורים שלי. אמא ילדה אותי בגיל 47 ואבא היה בן 55. כשאמא נפטרה הייתי בת 30. תמיד הרגשתי שפיספסתי אותה. כן, היא הייתה אמא אגדה".

 שירה מוסיפה ש"אני לא בתה הבכורה. לאמא הייתה תינוקת שנפטרה מספר שבועות אחרי לידתה. הבעל הראשון שלה עזב אותה. אין לי ספק שהבדידות שחוותה באותם ימים הובילה אותה לאסוף ילדים יתומים ולטפל בהם כאילו כל ילד היה לגמרי שלה. היא נלחמה להציל אותם. אמא שלי הייתה פסיכולוגית. השילוב של המקצוע שלה עם השליחות העניק הזדמנות שנייה לילדים שהתייתמו מהוריהם לבנות חיים חדשים. זה לא קל לגדול אצל הורים ניצולי שואה. במקרה שלי זו הייתה זכות גדולה. גדלתי בהשראתה של אמא שמאה הילדים האלה, כל אחד והסיפור שלו, שרדו את הלא ייאמן. היא הקפידה לא להפוך אותם לקורבנות של השואה, בשונה אולי משורדים מבוגרים. להפך, זה סיפור עם הרבה אופטימיות".

מקור וקרדיט

ראו גם :

סיפורה המלא של לנה קיכלר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שירה תורן על אמה לנה קיכלר ז"ל

  שירה תורן, בתם של לנה קיכלר ומרדכי זילברמן זכרם לברכה, היא אמנית המתגוררת בניו־יורק. יש לה שני ילדים, נטלי ואדם. "אמא הספיקה להכיר ...