ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 10 באפריל 2016

עדות במשפט אייכמן: הילדים באיטליה מסתתרים במנזר יחד עם האם



המעצרים  באיטליה התחילו בסוף ספטמבר 1943 העדה וילדיה מסתתרים במנזר               

ש. מתי התחילו המעצרים הראשונים של היהודים על-ידי הגרמנים?                  

ת. בפירנצה התחילו בסוף ספטמבר 1943, שבועיים או שלושה שבועות אחרי שהם נכנסולשלטון באותה תקופה אני בעצמי הסתתרתי יחד עם הילדים שלי וגיסתי עם הילדים שלה במנזר בתור פנסיונרית. הנזירות נהגו באותה תקופה לקבל פנסיונרים, והנזירה הראשית הסכימה. אינני יודעת בדיוק איך הגענו אליה. היא הסכימה לקבל אותנו עם הילדים בשני חדרים קטנים במנזר. שם הסתתרנו תחת שמות מזוייפים.   

אני והילדים, גיסתי, אשתו של אחי עם הילדים שלה, שלושה ילדים.  

אחר כך העדה פיזרה את ילדיה אצל משפחות נוצריות                                   

אני רוצה להוסיף עוד משהו, את ילדי אני הצלתי על ידי זה שמסרתי אותם למשפחות זרות שלפני כן לא הכרתי, ומבין שכבות שונות של האוכלוסיה שהיו מוכנים לעזור לי. זאת אומרת, חמשה ילדים כל אחד אצל משפחה אחת, גם את הילדים שלי וגם את הילדים של אחי, במשפחות איטלקיות.                     

המצילים באו מכל שכבות העם האיטלקי  .                                    

אני יכולה לומר זאת - למרות שקבלתי עזרה גדולה מהכמורה - שקבלתי עזרה מהעם הפשוט, מהפועלים הפשוטים וגם בשכבות אחרות של העיר. בשכבה האינטלקטואלית גם כן מצאתי עזרה וגם אצל הפרוטסטנטים.                                

לעדות המלאה במשפט אייכמן

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...