ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שלישי, 24 באוקטובר 2017

"שקית של גולות"



ז'וזף ז'ופו נולד בפריז בשנת 1931. אביו, רומן ז'ופו, היה ספר אשר ברח בעקבות הפוגרומים שנערכו ברוסיה והגיע לצרפת, משם גורש והובל לאושוויץ, שם נרצח. אמו, אנה מרקוף, הייתה כנרת. ז'ופו נולד וגדל ברובע ה-18 של פריז, שם למד בבית הספר היסודי השכונתי.
בזמן המלחמה והכיבוש, משפחת ז'ופו הופכת קורבן לרדיפות נגד היהודים. לאחר ששני אחיו המבוגרים של ז'וזף ברחו מפריז לאזור החופשי של צרפת, הוריו של ז'וזף שלחו גם אותו ואת אחיו בן ה-12 מוריס לדרום צרפת, שם הם קיוו שלא יאונה להם כל רע. אולם, לאחר הגיעם לשם והמשפחה התאחדה אחרי שבועות של פרידה, הגרמנים כבשו גם את דרום צרפת ועורכו חיפושים נרחבים אחר יהודי האזור. ז'וזף אף נתפס עם אחיו אך מצליחים להימלט מידי הנאצים אחרי ששוכנעו שהם אינם יהודים. בסוף המלחמה ז'וזף ואחיו חוזרים לביתם בפריז, שם הם מתאחדים עם המשפחה, אך מגלים שאביהם נרצח באושוויץ ב-20 בנובמבר 1943. על התקופה הזו מספר ז'וזף בפירוט בספרו "שקית של גולות".
בגיל 14 שם ז'וזף קץ ללימודיו ומתחיל לעבוד במספרה המשפחתית.
רק 26 שנים לאחר המלחמה החליט ז'ופו לספר את סיפורו בספר. ספרו "שקית של גולות" נדחה על ידי ארבעה מוציאים לאור, אך משהתפרסם על ידי הוצאת Jean-Claude Lattès, הפך לרב-מכר. מכירות הספר בצרפת הגיעו ללמעלה מ-20 מיליון עותקים והוא הופיע בכ-20 שפות. הספר גם עלה לאקרנים פעמיים; לראשונה בשנת 1975, וסרט נוסף יצא בשנת 2017, בהשתתפותו של השחקן היהודי פטריק ברואל, המגלם את אביו.
ראו גם "שקית של גולות": ראיון עם הסופר ניצול השואה ג'וזף ג'ופו 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...