ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 4 בפברואר 2018

יוחנן , נער בן 16 , מסתתר בעליית גג בבית נוצרי בהונגריה


אליעזר, אביו של הנער יוחנן , ניזכר שיש בסביבה גויה כפרית שעסקה בעסקי יין עם מכר שלו, והבטיחה לאותו מכר שאם יזדקק לעזרה היא תסתיר אותו,הם הלכו לכפר שלה. הם הגיעו דרך הכרמים של הכפר חיכו עד הלילה ורק כשהיה חושך הגיעו לביתה וסיפרו לה מה קורה ביקשו שתסתיר אותם ואליעזר נתן לה את מעט הכסף שנישאר לו והיא הסכימה. 
היה לה בית עם חצר בחצר עליית גג עם קש ושם הסתתרו. במשך היום לא השמיעו שום קול. נזהרו שלא יראו אותם אך בלילה קראה להם הגויה לביתה כדי שיאכלו ויתרחצו.

בוקר אחד הלכה מריה לסידורים ,סבא אליעזר העז לרדת מהמחבוא לדירה ולפתע נכנסה לביתה אחיינית של מריה היא נבהלה כשראתה את סבא אליעזר ,והוא כמובן המציא סיפור על עצמו ולמה הוא בדירה. היא לא האמינה לו אבל במשך כל החודשים הבאים לא סיפרה לאף אחד עליו. כחודש אחרי זה נכנסו הנאצים לכפר. עד אז היה משטר של סלובקיים משתפי פעולה עם הנאצים. כשנכנסו הנאצים לכפר  הגויה, ששמה מריה קולרה הוציא שלט מחוץ לביתה: "כאן מוכרים יין" ומאז כל ערב היה הבית מלא קצינים נאצים ששתו והשתכרו .כמובן שהסכנה היתה רבה. כך נמשכו החיים עד שהגיעו הרוסים וכבשו את הכפר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...