ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום חמישי, 20 באפריל 2017

עלינא גוטליב ,ילדה יתומה ,ניצולת שואה , בת 10 , בבית ספר ישראלי בשנות החמישים.




"תמיד ציירתי, אני זוכרת שיום אחד , בכיתה ד', בארץ , כמובן, המורה ביקשה מהילדים לצייר במחברת מסויימת ולהקדיש אותה לאמא. ניגשתי אליה ואמרתי לה , " איך אני אקדיש מחברת לאמא? זה קשה לי" ומה ענתה לי המורה ? אבל גם לך הייתה אמא!" זה הכאיב לי מאוד. לכתוב כל הזמן "אמא יקרה לי" ממש לשווא."

הערת המראיינת  חנה עזר-אוליצקי : "צביטה בלב . כיצד נגרם לילדה כאב בחוסר רגישות כזה. ילדה יתומה שעברה את השואה , סבלה ואיבדה את משפחתה, וכמעט את זהותה.  לא הייתה אז בארץ מודעות ולא הייתה רגישות.



מקור וקרדיט : חנה עזר-אוליצקי, רקמת חיים : ראיונות עם ניצולים שהיו ילדים בזמן השואה,הוצאת גוונים, 2006 .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתקופת השואה הוסתר הילד מיכאל ימנפלד אצל משפחות אומנה בהולנד. כמעט כל בני משפחתו נרצחו.

  מיכאל ימנפלד נולד בשנת 1934 באמסטרדם למשה ורחל לבית בלומנקרנץ, יהודים שומרי מצוות שהיגרו מפולין. "בבית דיברנו יידיש והתפללנו בבתי כ...