ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שני, 12 ביוני 2017

שלומית , ילדה בת 12 , ניצלה באושוויץ בזכות יופיה



"סיפור הישרדותה של שלומית כילדה בשואה רצוף טראומות. גם כיום בגיל 78 היא מטפחת עצמה בקפידה , מקפידה להתלבש בהתאם לצו האופנה ומתגוררת בבית יפה שסביבו גן מטופח, מוקפת בחפצים נאים ובסידורי פרחים מרהיבים. יופייה מודגש בנרטיב ההישרדות שלה בעת השואה . יופיה , למעשה , הוא שהציל את חייה ברגע האחרון ממש:

" לקחו אותנו לקרמטוריום ואני עמדתי על ידם , בשורה, ושני גרמנים שהם הסתכלו על השורה הזו שלא יצעקו, אז אחד אמר לשני . "תסכל על היהודייה המלוכלכת איזה עיניים יפות יש לה. והשני אומר " היא באמת יפה מאד , היא לא צריכה עוד להיכנס לקרמטוריום, בוא נוציא אותה" , ולקח אותי , ואמר "ראוס , תצאי" , וברחתי וראיתי שאחותי אמרה שאני לא יחזור אליה. ואף פעם לא ראיתי אותה יותר. היא נכנסה לקרמטורים."

הציטוט מתאר אירוע מכונן בחייה של שלומית , היא ניצלה ממוות בזכות יופיה , אך בה בעת איבדה את אחותה , היחידה שנותרה לה אחרי מות אמה במחנה , ונותרה בודדה במאבקה לשרוד – ללא תמיכה , ללא נפש קרובה , ללא אדם לדבר עמו.


מקור וקרדיט : אסתר דרור , רות לין . איך קרה ששרדת , הוצאת הקיבוץ המאוחד ,2016 . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתקופת השואה הוסתר הילד מיכאל ימנפלד אצל משפחות אומנה בהולנד. כמעט כל בני משפחתו נרצחו.

  מיכאל ימנפלד נולד בשנת 1934 באמסטרדם למשה ורחל לבית בלומנקרנץ, יהודים שומרי מצוות שהיגרו מפולין. "בבית דיברנו יידיש והתפללנו בבתי כ...