ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 8 בנובמבר 2020

ההישרדות של שמואל בלומנפלד , בן 13 בין גטאות למחנה אושוויץ

 




שמואל התלבש יפה, לקח את המזוודה שלו, כי חשב שהוא הולך לדרך חדשה. בנתיים הגיעו כמה משאיות, והתחילו לעשות סלקציה, התחילו להוציא את הזקנים והילדים, והרגו שם כמה אלפי אנשים, ו – 2000 איש העמיסו על המשאיות.

במעמד הזה הוא מתאר, שמאחוריו עמד יהודי עם מעיל גדול שהסתיר ילד, וכולם עמדו עם הידיים למעלה, והוא שומע את היהודי אומר לילד, שימתין בסבלנות, עוד כמה דקות וזה נגמר, פתאום הגרמני קולט שהיהודי לא מרים ידיים למעלה, הוא יורה בו, ואז הילד יוצא החוצה, והגרמני מייד הרג את הילד עם כידון.  לאחר ששמואל ראה את זה, הוא רץ מייד לרכב, והם עזבו את גטו קרקוב, ליעד בלתי ידוע, אושוויץ.

בלומנפלד הינו יליד פרושוביצה שליד קרקוב. כבר בילדותו נהג לומר שהוא היה הילד של אמא, בהערצתו הגדולה אליה כמו גם באופן בו הוא מתאר כיצד היא הנחתה אותו ואת ששת אחיו כיצד להתחבר ליהדות. כשכבשו הגרמנים את פרושוביצה, והוא בן 13 בלבד, בחר להתייצב לעבודות הכפייה במקום אביו במחנה העבודה פלאשוב, ועבד משך שנתיים בהנחת פסי רכבת שחשיבותם הפכה לימים להסטורית - כאשר בפסים אלה הובלו היהודים להשמדה. בשלב מסוים החליט לברוח לביתו ועשה זאת."אימי, רוזה, נתנה את המעט שעוד נותר לה כדי שהילדים ידעו מהי יהדות. "תשמור על העצמות שלך ועל היהדות", אמרה לו והוא קיים.

 שמואל ברח לגטו קרקוב ונפרד ממשפחתו שמצאה את מותה מקץ כמה ימים במחנה העבודה בלזץ. לבסוף הגיע לאושוויץ ועבד שם בכריית פחם משך כשנתיים. בלומנפלד צלח אף את בוכנוואלד ואת צעדת המוות. רק לאחר 4 מחנות שונים שב לביתו והצטרף לקבוצת לוחמי הגטאות שם פגש את אישתו, רבקה. סייע בהברחת יהודי אירופה בעליות לא חוקיות לארץ ישראל. לאחר ששירת בצה"ל והתנדב בשירות בתי הסוהר לא ציפה להיתקל שוב בעברו, פיסית, אבל למציאות חוקים משלה: שמואל נבחר, לשמור על פושע המלחמה הנאצי אייכמן  ב 1960, לאחר שנלכד על ידי המוסד בארגנטינה. לבסוף, נידון אייכמן למוות בתלייה, והוצא להורג ב-31 במאי 1962.

 

עם עלייתו לישראל עבד בלומנפלד בשב"ס, והיה עליו, במסגרת תפקידו, לשמור על אייכמן ולהעניק לו מזון. "יום אחד אמרו לנו: מי מכם צריך להתנדב למשימה חשובה מאוד, ולא אמרו לנו מהי", סיפר היום בשיחה עם "ישראל היום". "היו כאלה שסירבו לבצע את המלאכה אבל אני לא יכולתי לומר זאת. הפסיכולוג מצא אותי מתאים ואמרתי לו - 'אמלא כל תפקיד שיטילו עלי לפי החוק'. חשפתי בפני הפסיכולוג את המספר, והוא השיב לי: "אתה הכי מתאים! כך תשתחרר מהטראומה".

 בלומנפלד ממשיך: "לימים, פניתי לאייכמן ואמרתי לו :"האנשים שלך לא מילאו את תפקידם". אמר לו והוסיף: "הייתי אצל הס שנתיים ונשארתי בחיים. אבל אל תדאג, אני אשמור עליך. לא חינכו אותי לנקמה". אייכמן, שנחטף על ידי המוסד מארגנטינה, נידון למוות והוצא להורג בתלייה ב-31 במאי 1962


מקור .

 

 

 


2 תגובות:

  1. המשפט לא חינכו אותי לנקום מעיד על
    שיא ההתעלות

    השבמחק
  2. היי, אני לאה גרבי, אני כאן כדי להפיץ את הבשורה הטובה הזו לכל העולם על איך החזרתי את אהבת בעלי. הייתי מוטרד כשאהבה שלי עזבה אותי לילדה אחרת בחודש שעבר, אבל כשמצאתי חבר שהכיר לי את דוקטור אלאבה השליח הגדול, דיברתי איתו על הבעיה שלי, איך בעלי עזב אותי ואיך אני צריך להשיג עבודה בחברה גדולה מאוד. הוא פשוט אמר לי שהגעתי למקום הנכון שאקבל את משאלת ליבי ללא כל תופעות לוואי. הוא אמר לי מה עלי לעשות, אחרי שזה נעשה, ביומיים הקרובים, אהבתי התקשרה אליי בטלפון ואמרה לי תירוצים לחיות לפני עכשיו ובשבוע שלאחר מכן אהבתי התקשרה אלי להתפלל, אני הייתי הוזמנתי לראיון בחברה המועדפת עלי נדרשתי לעבוד כמפקח. אני כל כך שמח ומום שאני צריך לומר לכל העולם על האופן שבו ד"ר אלאבה עוזר לי להעניק לב לבי. ד"ר אלאבה הוא מומחה בכל מיני כישופים וקסמים טובים. אם אתה זקוק לעזרה כלשהי צור קשר עם ד"ר אלאבה בכתובת הדוא"ל הבאה: dralaba3000@gmail.com
    אני מאחל לך את הטוב ביותר

    השבמחק

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...