ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שלישי, 1 במרץ 2016

נולדו בנס: שלושת התינוקות ששרדו את אושוויץ חוזרים למחנה ההשמדה


  מעיין כפיר
ספר חדש מגולל את סיפורם הניסי של שלוש אימהות הרות ששרדו את אושוויץ וילדו תינוקות זעירים אך בריאים,

 לקראת סוף המלחמה כשד"ר מנגלה הידוע לשמצה שאל את פריסקה לווינבינובה, מורה יהודייה מסלובקיה, האם היא בהריון, פריסקה מיהרה להשיב בשלילה. לאמיתו של דבר הייתה בחודש השני להריונה, אבל על אף שלא ידעה על הניסויים האכזריים שערך מנגלה בנשים הרות, אינסטינקט הישרדות אמר לה להסתיר את מצבה. כך היא הצטרפה לעובדות הכפייה באושוויץ בעודה נושאת תינוק ברחמה – והיא לא הייתה היחידה. שתי נשים נוספות עברו את הבדיקה הרפואית אצל מנגלה וענו בשלילה לשאלה האם הן הרות. כמו פריסקה, הן בחרו לשקר. השתיים הללו היו רחל פרידמן, שהגיעה מהגטו היהודי בלודז', ואנקה נתנובה מפראג. כל השלוש נמצאו כשירות לעבודה לייצור חלקים עבור חייל האוויר הגרמני, הלופטוואפה. שלוש הנשים הללו מעולם לא נפגשו בכאוס שהיה אושוויץ, והן הסתירו את הריונן ככל שניתן. בתנאי התת-תזונה ששררו, זה לא היה קשה. הן עבדו שבעה ימים בשבוע עבודה מפרכת, וקיוו לנס.

ספר חדש שיוצא לאור בחודש הבא תחת השםBorn Survivors  ('ניצולים מלידה') מתעד את הניסים שהתרחשו לשלוש הנשים. הן נלקחו ב'צעדת המוות' עמוק אל תוך גרמניה – אבל שרדו. לקראת סוף הריונן השומרות הגרמניות כבר ידעו על מצבן – אבל כשכוחות הברית כבר מפציצות את דרזדן למוות וכניעתה של גרמניה קרובה, הן לא העזו לפגוע בהן. כשכרעה פריסקה ללדת נשות האס.אס. הסכימו ביניהן שאם תלד בן, סימן שהמלחמה תימשך, אבל אם תלד בת – סוף המלחמה קרוב. פריסקה ילדה בת ובסצנה מקאברית לחלוטין, הגרמניות חגגו: 'זו בת! השלום קרוב!'. ב-14 באפריל, עם זאת, יומיים אחרי הלידה, הגיעה הפקודה לפנות את הנשים הבריאות יחסית ברכבת אל מחנה מַאוּטהַאוּזֶן. פריסקה וביתה הזעירה, חנה, היו על הרכבת – יחד עם רחל ואנקה, שהיו עתידות שתיהן ללדת בימים הקרובים.
לכתבה המלאה

נולדו בנס: שלושת התינוקות ששרדו את אושוויץ חוזרים למחנה ...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...