ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 10 ביולי 2016

עדותו של הילד היהודי אלבר במסתור : "בגיל עשר נעשיתי עוזר נפח "


בגיל עשר נעשיתי עוזר נפח . התפקיד שלי היה להגביר את האש בעזרת מפוח ענק . באותה תקופה עבדו האיכרים עם פרות שהיה צריך לפרזל . הייתי אוחז בידי בחוזקה את זנב הפרה בעת שהנפח החזיק לה את הרגל בזמן הפרזול . 
הייתי גם רפתן . העבודה שלי הייתה להוביל את הפרות , שכולן היו בצבע שמנת , אל המרעה , מבוקר ועד ערב . כשלא היה לי מה לעשות ניקיתי אותן וקרצפתי אותן כדי שיהיו נקיות למשעי . "

"היה שם פלג מים שזרם בשיפולי השדה . בקיץ , הייתי מביט בשפיריות הכחולות מאטות כדי לעצור ואחר כך מנתרות ... לא רחוק משם היה גם מטע ערמונים אמיתי וגדלו בו גם כל מיני פטריות שלמדתי ללקט , כמו את הערמונים , בבוא העונה . 

היה עלי גם לקצור את החציר בחרמש בשביל המספוא לפרות לתקופת החורף . עשיתי הכול . הייתי רותם צמד שוורים לעול שכרכתי מרצועות עור , ואז הייתי מטעין את החציר על העגלה כדי להביא אותה לאסם . ברור שבערב לא הייתי זקוק לשיר ערש כדי להירדם .
אלבר 


מקור וקרדיט : עורך/כים: ראובן מירן( עורך ) הרחק בקצה העולם יש לי אמא : עדויות קצרות של ילדים יהודים מוסתרים בצרפת 1945-1939
נהר ספרים , שנת ההוצאה: תש"ע - 2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...