ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 19 ביולי 2020

מתוך 1,000 ילדים שרדנו רק 26: אריה פינסקר

שורד השואה מאושוויץ אריה פינסקר מהיוגב

"יוצאים ליער ל'קבר אחים', שם אנחנו עושים טקס ואחר כך יוצאים לטרבלינקה שם נרצחו 870 אלף.

היתה שם שיטת הרג שונה על ידי עשן שיוצא מהאגזוז של הטנקים לתוך תאי הגזים. המוות בשיטה הזו היה הרבה יותר ארוך ואכזרי.

 אני מספר את הסיפור הזה בצורה שונה לבני הנוער לעומת כוחות הביטחון איתם אני מרחיב יותר לעומק ומכניס אותם לכל הפרטים של העבר שלי כילד שמגיע לתוך הגיהנום הזה. ילד שצריך להתמודד עם אובדן של שישה אחים ואחיות, הורים ומשפחה רחבה. להתמודד בניסוי בבירקנהיים, שם לקחו 1,000 ילדים בני 16-13 ורצו לבדוק כמה זמן הם יצליחו לחיות בתנאים קשים מאוד של רעב, מכות וניסויים. "מתוך 1,000 ילדים שרדנו רק 26", מגולל פינסקר רק חלק קטן מהתלאות שעבר.

שורד השואה אריה פינסקר אף העלה את סיפור חייו על הכתב. בספרו 'כל עוד בלבב פנימה', שיצא לאור לפני למעלה משלוש שנים, הוא מגולל סיפור מרתק על ילדותו בשואה שבמהלכה נרצחו הוריו, אחיו ואחיותיו במחנה ההשמדה אושוויץ, ומתאר את הדרך שבה ניצלו חייו בנס פעם אחר פעם...

מקור

כל עוד בלבב פנימה – אוריון , הוצאה לאור

 בגיל 14 נכנס פינסקר עם משפחתו בשערי מחנה אושוויץ. בדקות שלפני הסלקציה  עוד החזיק בידו של אביו, אבל אז ניתקו ידיהם והוא הלך לאיבוד בין כל אלפי האנשים שהיו שם. "באושוויץ הייתי חלק מניסוי של ילדים, שהגרמנים רצו לבדוק כמה זמן הם יכולים לעבוד בעבודות פרך", החל פינסקר לספר. "הגרמנים רצו לנצל את כל הילדים שנשארו שם בלי הוריהם, עד שימותו. במשך ארבעה חודשים שהיתי שם. מתוך כ־1,000 ילדים שרדו כ־350. היינו כבר באפיסת כוחות מוחלטת, שלדי עצמות. הייתי מיועד להמתה, אבל חיי ניצלו. הסיפור הזה כתוב בספר".

 מאושוויץ עבר פינסקר יחד עם אחיו, המבוגר ממנו בשנתיים, ועם עוד 26 ילדים, לעבודות במחנה ריכוז בגרמניה. "עבדנו שם רק בבגדי אסיר – בלי סוודר ובלי מעיל. בעצם, בלי כלום… מי ששחרר אותנו היו האמריקאים. אני לא זוכר את השחרור עצמו. כבר לא הייתי מסוגל להגיב, כי הייתי באפיסת כוחות. לא יכולתי לתפוס ששחררו אותנו. שרדתי באותה תקופה הרבה בזכות אחי הגדול".

מקור

ראו גם :

קורות חיים – אריה פינסקר – ניצול שואה

 

סא"ל אילן יצא עם אביו למסע בפולין: "מצדיע לך על היותך אדם" | .

 

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סיפור ההישרדות הלא יאומן של הילדה בת ה11 שולמית כרמי בשואה

בצילום למעלה : בני משפחת זורגר. אוברטין, פולין, שנות השלושים מימין: דוניה, אלי, סוניה, גולדה ואסתר זורגר. סוניה שרדה. יתר המצולמים נרצחו ...