ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 25 באפריל 2021

באפריל 1944 נשלחה לברגן-בלזן זמירה אבוקסיס, נערה בת 16, ילידת טריפולי, לוב

 


זמירה (ראזמרודה) בורבאה נולדה בטריפולי שבלוב ב-18 ביולי 1928. כילדה עבדה כמטפלת בתינוק אצל משפחה נוצרית פשיסטית. בדצמבר 1941 כבשו הגרמנים את העיר. כ-300 יהודים בעלי נתינות בריטית, ביניהם זמירה ובני משפחתה, נדרשו לארוז מזוודה אחת לכל משפחה ולעלות על משאיות שהובילו אותם לנמל. הם הועלו על אוניית 'ארגנטינה' ששימשה להובלת בקר ונלקחו לאיטליה. הם הורדו בנאפולי ומשם הוסעו באוטובוסים לאיזור פירנצה. באפריל 1944 (פסח תש"ד) הגיעו לברגן-בלזן.

בתחילת שהותה במחנה לא הייתה זמירה מסוגלת לאכול את המנה היומית – פרוסת לחם בעובי חמישה סנטימטר, לחם מנסורת וקליפות תפוחי אדמה. כשהיא רק הגיעה למחנה, זמירה לא היתה מודעת לרעב והתנאים הקשים ששררו שם וכאשר הציעו לה אסירים ותיקים שעון תמורת פרוסת הלחם שלה היא נענתה להצעה, אך מהר מאוד הבינה שבברגן-בלזן אין חפץ שיכול להשתוות בערכו לפרוסת לחם.

לאחר שנה, באפריל 1945, שוחרר המחנה ע"י הבריטים. לאחר שהות במחנה העקורים האנובר שבגרמניה הוחזרו בני המשפחה ללוב ומשם עלו לארץ.

זמירה מסרה את השעון מברגן-בלזן למשמרת עולם ביד ושם.

 מתוך פרויקט "לאסוף את השברים", אתר יד ושם : https://bit.ly/3ar9K1f

יד ושם רשות הזיכרון לשואה ולגבורה


זמירה עם התינוק עליו שמרה




תגובה 1:

  1. אני מצטער לשים את זה באינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בקסמי אהבה או כישופים עד שפגשתי את הקוסם ההוא כשביקרתי את חברתי ב- isreal לפסגה עסקית השנה. אני פוגש אדם בשם דוקטור ALABA היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור בכישופים שיחזירו את האבודים, את המאהבים ואת כספי הקסם, הקסם או הקסם לצורך עבודה טובה או אושר. אני שמח עכשיו. אני מעידה כי הגבר שרציתי להתחתן עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה וחיי התהפכו כי מערכת היחסים שלנו נמשכה 3 שנים. באמת אהבתי אותו, אבל אמו הייתה נגדנו ולא הייתה לה עבודה בתשלום טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה הייתי מהססת וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובתוך יומיים, כשחזרתי לגרמניה, חבר (כיום בעל) התקשר אליי ובא אלי והתנצלתי שהכול סודר עם אמו ומשפחתו וקיבל ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר ALABA פשוט שאלה את שמי ושם חברתי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו השתפרו הרבה יותר. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם להעביר לו WhatsApp בכתובת +2349039885856.

    השבמחק

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...