ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 1 ביולי 2018

אחותו האבודה בשואה של העיתונאי אריה גולן


העיתונאי ומגיש יומן הבוקר של כאן רשת ב' אריה גולן, נולד בשם ליאון סקורניק בעיר ניימצ'ה בפולין, בכ"ט בנובמבר 1947 — היום בו קיבלה עצרת האו"ם את ההחלטה על סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל ועל הקמת שתי מדינות בשטחה. אל זוועות המלחמה ההיא, שבה איבדו הוריו את כל בני משפחותיהם, התוודע כשהיה כבן שבע.

"איננו יודעים מה עלה בגורל אשתו  של אבי טובה, אנחנו יודעים רק שאת דבורה, בתו בת הארבע, הוא מסר כשפרצה המלחמה למשפחה פולנית שהכיר, עם חנות הגלנטריה שהייתה בבעלותו, בתקווה שבתמורה לרכוש המשפחה תשמור על הילדה. הוא הבין שזה הולך להשמדה ורצה להציל אותה, אלא שכשהמלחמה נגמרה והוא חזר לשם כדי להתאחד עם בתו, אחותי, הוא לא מצא אותה. אמי סיפרה שהוא היה ממש באטרף, שנסע לשם שוב ושוב, אבל הילדה פשוט נעלמה. עם הזמן הוא השתכנע שאותה משפחה פולנית, שאיננו יודעים את שמה, מסרה את הילדה לגרמנים. לקח לי הרבה שנים להבין שכשאני מדבר על בתו של אבי — אני מדבר בעצם על אחותי הגדולה. אם היא חיה, היא בת 83 היום, אבל אנחנו לא יודעים אפילו היכן הוא מסר אותה, והסיכוי למצוא אותה קלוש ביותר".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...