ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 17 בדצמבר 2023

כשגריק היה כבן שבע הוא חיפש אוכל בשדות, מכיוון שלא היה להם כמעט מה לאכול

 

 


סבתא סוניה לוגוב מספרת לנכדתה חסי.

על בעלי גריק ז"ל

שמי סוניה ולבעלי קראו גריק לוגוב ז"ל. הוא נולד ברוסיה לאמו שולה ואביו גרגורי. הם היו שלושה ילדים: גריק, רעיה ופאינה. לגריק היו דודים ודודות, סבא וסבתא.

בשנת 1941 כשגריק היה בן 5, הנאצים פלשו לרוסיה. הוא ומשפחתו ברחו לקזחסטן, שם חיו אצל משפחה גויה שנתנה להם חדר. המצב הכלכלי היה כה קשה, עד כדי כך שאמו נאלצה למכור טבעת זהב תמורת כיכר לחם שחור. בהמשך היא החלה קצת לעבוד.

הם למדו בבית ספר של יהודים וגויים יחד. כשגריק היה כבן שבע הוא חיפש אוכל בשדות, מכיוון שבמקום בו הם שהו לא היה להם כמעט שום דבר לאכול. הם חיו במקום הזה שלוש שנים. לאחר מכן הם עברו לליטא.

בכל  תקופת המלחמה אביו שירת בצבא הרוסי, שנלחם נגד הנאצים. אחרי סיום המלחמה הם גילו, שכל משפחתם נרצחה במחנות ההשמדה.

אני נולדתי בטטה סטן (כפר) בויליא שנמצא בקצה רוסיה, לשם ברחה משפחתי מוויטבסק עקב המלחמה – מלחמת העולם השנייה. כפי שאמרתי, ההורים שלי ברחו מוויטבסק. היינו במצב קשה, מבחינה כלכלית ונפשית, בדומה לפליטים מאוקראינה, אלא שלנו לא הביאו כלום. ההורים שלי הצליחו למצוא מישהו שהסכים שנגור אצלו בבית בחצי חדר. לא אכלנו כמעט כלום, כי לא היה מה לאכול. המשפחה שלי הייתה עצובה ומדוכדכת, כי כל קרובי משפחתנו נספו בשואה.

 מקור וקרדיט : הקשר הרב-דורי:  מאגר סיפורי מורשת

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פאני בן עמי : המפקדת הקטנה בת ה13

  פאני בן עמי הדליקה אחת משש המשואות בעצרת הפתיחה הממלכתית ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט (2019)   פאני בן עמי נולדה ב...