ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שבת, 25 בינואר 2020

יפה גליק , בת 13 , שורדת את השואה בבודפשט



יפה גליק (מרים שיינדל)  הלכה לעולמה , ינואר 2020

"יפה נולדה בהונגריה, שרדה את מוראות השואה והייתה ,יחד עם בעלה יוסף, ממייסדי מושב יסודות. לפני יומיים עוד חגגה את יום הולדתה ה-89. 
 יפה נולדה בעיירה גרוייסוארדין בהונגריה ואת שנות השואה הקשות עברה בנס 
בשנת תשד כמה חודשים לפני פלישת הנאצים, שמעה יפה במקרה שיחה של אימה שבה סיפרה על בריאותה הרופפת. היא נלחצה והחלה לסבול ממיחושי בטן כתוצאה מכך לקח אותה אביה לרופאים בבודפשט בדיוק בימים אלו כשהיא רק בת 13 נכנסו הנאצים לעיירה,כבשו אותה ושלחו את תושביה להירצח באושוויץ .יפה נותרה עם אביה שניסה להפיח רוח חיים והתחזקות בתקופה הקשה. בשלב מסוים נעצר גם הוא ונדרש ללכת למחנה העבודה ביושבו ברכבת קרא לבתו האהובה לזכור ולומר בכל פעם שקשה לה את הפסוק "שויתי ה׳ לנגדי תמיד". יפה נותרה לבדה בבודפשט, בגיל 13 כשהיא עוברת בין משפחות ובתי יתומים . בכל התקופה הקשה הזאת ולמרות הרעב וחוסר התנאים הקפידה תמיד לשמור על יהדותה , לציין את החגים ולשמור על הכשרות (למרות הרעב הקשה) .
כאשר הגיעה ארצה ,הקימו במושב בית כנסת כל אחד נידב והנציח את הוריו. כשפנו ליפה אמרו שחסר רק השלט של התפילה – השלט החסר היה הפסוק "שיויתי ה' להגדיל תמיד"
סימן ליד ה' – וכך הנציחה את אביה."
יהי זכרה ברוך !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...