ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 4 בפברואר 2018

נבון מיכאל, הילד מהשואה שהפך לנווט קרב ותא"ל בחיל האוויר


נולדתי בקישינייב, שהייתה אז בשליטת ברית המועצות לאבי ז"ל, אאורל סימשה, יליד רומן שברומניה, שהיה עו"ד, ולאימי ז"ל, פולי סימשה (לבית אטצקי).
כשהייתי בן כמה חודשים נרצח אבי (אין לי פרטים על כך). אימי נעצרה, וגורשה ולבסוף הגיעה יחד איתי לבוקרשט. מבוקרשט ברחנו לפריז ושם שלחו אותי לבי"ס קתולי (אקול פנלון) ואמרו לא לגלות שאני יהודי. בזיכרוני אסוציאציה על "חופש הבחירה" שלי – מעל הלוח היה פסלון של ישו הצלוב, ביוזמתי נהגתי להצטלב בסדר הפוך מהמקובל, בתפילת הבוקר כדי להביע את יהדותי.
תקומה
 ב1947/8 בפריז, חששו אימי וקרוביי מדרגה שנייה ששרדו, מפרוץ מלחמה נוספת בישראל, והחליטו לנסוע למקום שבו לא יהיו מלחמות. כולם נסעו למקסיקו סיטי. אימי ואני עלינו ארצה באוניה ממרסיי לחיפה. (למיטב זיכרוני באוניה "קדמה" או "נגבה")
הגענו  לחיפה ב- 7.12.48  ומשם נסענו לתל-אביב. (ב1965 ביקרתי אצל קרובי במקסיקו. מלחמות לא היו להם שם. אבל מצאתי אותם חצויים באמונתם – הדליקו נרות שבת וגם הלכו לכנסיה).
באוניה למדתי את האותיות הראשונות בא"ב העברי. אני זוכר שכל אותיות הדפוס נראו לי דומות מאד זו לזו – כולן מרובעות.
בתל-אביב, למדתי בבי"ס יסודי "לדוגמא" ברחוב בן יהודה ואחר כך בתיכון מקצועי "שבח". הייתי חבר ומדריך בתנועה המאוחדת ובגרעין של ה"שכטריסטים". הייתי מיועד להתגייס לנח"ל עד שקיבלתי זימון לקורס טיס מחיל האוויר. התגייסתי ב 2.11.58.
בשחקים
התחלתי עם קורס מספר 32 ועברתי לקורס נווטים 15/ב. ב- 14.3.61 הוסמכתי כחניך מצטיין של מסדר כנפיים מספר 33 – הפעם הראשונה שנווט הוביל את קבוצת הבוגרים. תקופה קצרה טסתי בטייסת 110 אחר-כך ב 103 ואח"כ כמדריך קרקע בכיר בנמ"א.
ב- 1966 עברתי ללהק מודיעין במטה ח"א (אז אוויר 4) בו שירתתי עד 1974.
ב-1974 השתתפתי בהקמת מינהל תקציבים וביקורת – מת"ב בו שמשתי גם כראש ענף תקציבים. ב- 1979 קודמתי בדרגה לאל"מ ומוניתי לראש המינהל.
ב-1982 החלטתי לפרוש אך במהלך חופשת השחרור הוצע לי לעבור למטה הכללי ולשמש כיועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, בדרגת תא"ל – תפקיד כפול בו שימשתי כ- 9 שנים.  הייתי בין הראשונים, אם לא הראשון, מאנשי חיל האוויר שצורפו לפורום המטה הכללי שלא במסלול פיקודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...