ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 9 במאי 2021

הפעוט אהרון ידוואב : מוסתר בתוך קופסת קרטון

 



אהרון ידוואב נולד ב- 20 בספטמבר 1943 לזוג לני ולרב יצחק ידוואב, זוג יהודים שחיו באותה העת במסתור בחווה בהולנד
.

 

כאשר אהרון היה בן 12 שעות בלבד, אימו הלבישה אותו בבגדים שהיא תפרה עבורו, הוא הונח בתוך קופסת קרטון ונמסר למחתרת ההולנדית כדי להציבו במסתור. ללני לא נאמר לאן לקחו אותו, אך הבטיחו לה שהוא במקום בטוח.

ההתנגדות ההולנדית הותירה את אהרון בפתח ביתו של יאן וויקרינק, מנהיג ההתנגדות. ליאן ולאשתו, דלא, כבר נולדו שמונה ילדים משלהם, אך הם הסכימו לאמץ אליהם גם את התינוק. הם סיפרו לאנשים כי הוא ננטש וקראו לו יאן וילם הרפסטינק.

 

במרץ 1945 שוחררו לני ויצחק ועד מהרה הם התאחדו עם בנם בן השנה וחצי. מכיוון שזו הייתה הסתגלות קשה עבור אהרון, אחת מאחיות האומנה שלו התגוררה עימם כמעט שנה כדי לעזור.

 

לני ולרב יצחק ידוואב נשארו בקשר עם משפחת וויקרינק ובשנת 1978 כיבד יד ושם את המשפחה כחסידי אומות העולם.

מקור: מוזיאון השואה של ארה"ב.

מקור 2


תגובה 1:

  1. מזל טוב לכל הצופים ברשת, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי איזבלה איתן, אני בת 40 מישראל. התחתנתי בגיל 31 יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואי התנהגות של בעלי הפכה כל כך מוזרה ואני לא ממש מבין מה קורה, הוא ארז מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהב אותו אני אף פעם לא חולם לאבד אותו, אני מנסה בכל כוחי לוודא שבעלי חוזר אלי אבל הכל בלי עזרה, אני בוכה ובוכה מחפש עזרה, דיברתי על זה עם משפחתו אבל לא קיבלתי תשובה. אז החברה הכי טובה שלי אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אלאבה, היא אמרה לי שהוא אדם גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין שום קשר שקשור לנושאי אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא אמרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים ב להחזיר את מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדוא"ל שלו, dralaba3000@gmail.com או עם הוואטסאפ שלו בטלפון +2349039885856. אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי ואני, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור אלי ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, הייתי מאוד מופתע, זה כל כך מדהים. לאלוקים תהילת היחסים שלנו קרובה מאוד ושנינו חיים באושר. אם אתה נתקל בבעיה דומה, פנה אליו כעת וקבל את הבעיה שלך לפתור אחת ולתמיד. אני גם עד חי

    השבמחק

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...