ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שלישי, 11 באוקטובר 2022

הילד ראלף ברטס מסתתר בלול תרנגולות עם אחותו ( הולנד, תקופת השואה)

 


"לאנשים יש אחריות מסוימת לא רק על עצמם אלא זה על זה. אני תמיד שואל את עצמי את השאלה, אם מישהו דפק על הדלת שלי, זר, ואמר, 'אני נרדף בלי סיבה. אתה מוכן להסתיר אותי לזמן מה?’ אני מקווה שהייתי אומר שכן. כלומר, כך שרדתי. אבל אני לא יודע. זו שאלה שקשה לענות עליה. אני חושב שהייתי אומר שכן. כשהיו לי ילדים, נרתעתי יותר להגיד כן. אבל הייתי אומר [כן] עכשיו."

הוא נולד בדצמבר 1939 בהולנד, ראלף ברטס שרד את השואה במחבוא. זרים החביאו אותו ואת אחותו מריון, בנפרד מהוריהם. במהלך השנה האחרונה של המלחמה הוא הסתתר עם אחותו יחד עוד 8 יהודים בלול תרנגולות. הם חיפשו מזון בלילות  וישנו במשמרות כי לא היה מקום לכולם להניח  את הראש ולישון .

מקור

USHMM.ORG


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...