ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 11 באוגוסט 2024

הנרייטה סופיה בלומיסט ז"ל , בת 6 , סוביבור

 


דיוקנה של הנרייטה סופיה בלומיסט  ז"ל הוא חלק מהאוסף "בארץ נעלי העץ, זיכרון השואה". התערוכה תיפתח בספריית דרום קרוליאנה ההיסטורית באוניברסיטת דרום קרוליינה ב-10 באוקטובר ותהיה פתוחה לקהל עד חג ההודיה. לאחר מכן התערוכה תוצג ברחבי ארה"ב.. עכשיו, בואו נשמע מהנרייטה ז"ל הקטנה בעצמה:

שלום,

" שמי הנרייט. נולדתי באמסטרדם ב-1936, ושם הוריי היו אייזק ורוזה בלומיסט. הייתי חלק ממשפחה מאוד גדולה. היו 82 בני משפחתי שגרו באמסטרדם! אני בטוחה שאתה יכול לדמיין את ימי ההולדת והארוחות ואת הימים הנוראים עם סבי וסבתי הנפלאים והדודות והדודים שלי! היה כל כך כיף לצחוק ולשחק עם בני הדודים הקטנים שלי. כשהנאצים הגיעו לאמסטרדם, הם לא רצו שנגור שם יותר. אני לא יודעת למה. כשהייתי בת שש, אמא שלי ואני נשלחנו לנסיעה נוראית ברכבת למקום שנקרא סוביבור."

82 בני משפחת בלומיסט המורחבת, המתגוררים באמסטרדם, גורשו לסוביבור או לאושוויץ. בסופו של דבר, רק שניים שרדו. הנרייטה ואמה נרצחו ב-2 ביולי 1943.

יהי זכרך מתוקה, והזיכרונות של כל משפחתך.

מקור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בגיל 6 בלבד, הלן טריס, לצד אמה, הסתתרה מתחת לגופות במשך שעות

  בגיל 6 בלבד, הלן טריס, לצד אמה, שרדה את הטבח ביהודים בלידה, פולין במאי 1942, כשהיא הסתתרה מתחת לגופות במשך שעות. לבסוף ברחו ליער, התגוררו ...