ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום רביעי, 11 בנובמבר 2015





משה (מוריס) רוט, הוצאת עקד

"אני בעליית הגג ההיא, זאת משנת 1942, עליית הגג שלי, החשוכה פי עשרה מזיכרונותיי. אני מוצא בה את כל פחדי, את המועקה של גיל תשע הרובצת סביב, על הרצפה, על התקרה. אני מביט. אני מאזין. דבר לא השתנה. רק אני. אינני עוד מוריס. אני משה….. כדי להגיע לעליית הגג נהגתי לעלות על מדרגות העץ. בערב, עם כל פסיעה, מוריס הקטן מעד מן הפחד להימצא שוב לבד, בחשיכה הסמיכה, בעליית הגג. בבוקר, כשירד מוריס שוב המדרגות, הוא מצא מחדש את השחר, את היום, את אור הבוקר. בכל יום הייתה זאת עבורו הצלה מחדש" .
סיפורו של משה (מוריס) רוט, צייר וסופר ישראלי ,פורש בפני הקורא פרק מחייו של ילד במסתור. בספרו חוזר רוט אל הכפר הצרפתי בו הסתתר לתקופה ארוכה בזמן מלחמת העולם השנייה והכיבוש הגרמני בצרפת ומתאר את שעבר עליו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריחה של הילדה צינה וינקלר מהחייל הגרמני ברומניה

    העיר פיאטרה ניאמץ . רומניה הוריה של הילדה צינה נאלצו להחזיר את הבית ובית מרזח שהיה להם לגויים, בעקבות החוק שחוקקו הגרמנים ברומניה ....