ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שלישי, 17 בנובמבר 2015

"לבבות חצויים – הוצאת ילדים יהודים מבתי נוצרים בפולין לאחר השואה":




"בשנות השמונים נסעה עליזה קופרמן- נחמני, אמה של המחברת, פעמים מספר לפולין בניסיון להתחקות אחר תאומים שספרו לה כי נולדו לאחותה בזמן המלחמה ונמסרו לפולנים. התאום הזכר, כך נודע לה, מת קרוב לוודאי עוד בתקופת המלחמה, ואילו אחותו התאומה שרדה וחיה, כנראה, באחד הכפרים שבקרבת עיירת מוצאם. יותר מזה לא הצליחה עליזה לגלות, שכן היא נתקלה בחומת שתיקה. לשאלה מדוע עדיין חשוב לה למצוא את ה"ילדה", ובכך להטרידה משגרת חייה ומשפחתה, ענתה עליזה: "חשוב לי שתדע מה הקריבה אמה על מנת להצילה"."הסיפור אינו מַרפה והזמן אינו מרַפה". (מתוך הספר עמוד 307)
ספרה של אמונה נחמני-גפני "לבבות חצויים", עוסק לראשונה בצורה מקיפה בהיבטים השונים של הסתרת ילדים בבתי פולנים בתקופת השואה, ובפעולותיהם של אישים וגופים שונים שקמו אחרי המלחמה לאיתורם, להוצאתם ולהעברתם למוסדות יהודיים.
הספר פותח בהצגת הרקע להימצאותם של הילדים במשפחות פולניות ולאחר מכן סוקר את הפעולות שנעשו לאיתור הילדים, מציג את דרכי הוצאתם ואת התגובה לכך מצד השלטון, האוכלוסייה והכנסייה הקתולית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריחה של הילדה צינה וינקלר מהחייל הגרמני ברומניה

    העיר פיאטרה ניאמץ . רומניה הוריה של הילדה צינה נאלצו להחזיר את הבית ובית מרזח שהיה להם לגויים, בעקבות החוק שחוקקו הגרמנים ברומניה ....