ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שני, 9 בנובמבר 2015

הסוכרייה של איש האס. אס



"בסוף שנת 1944 התחבאו בהרי הטטרה המושלגים יהודים סלובקים מועטים ששרדו את הגירושים. המצוד הגרמני הבלתי נלאה אחר יהודים מסתתרים אילץ אותם לנדוד כל העת ממקום למקום. בין היהודים הנרדפים היתה גם משפחת ברגר על שלושת ילדיה. הצעיר שביניהם, פרדיננד – לימים מרדכי, היה בן 3 בלבד וסבל מאד מן התנאים הקשים. בין האיכרים שהעבירו מזון ליהודים ולפרטיזנים המסתתרים היתה גם נערה בת 17 בשם אולגה. היא ריחמה על הילד הקטן והסכימה לקחת אותו אל ביתה בכפר פורובקה(Porubka). אולגה לא טרחה לשאול את אמה ולבקש את הסכמתה, ופשוט הביאה אותו הביתה.

אולגה ואמה, מריה חומובה (Maria Chomova), החביאו את הילד בביתם וטיפלו בו עד לסיום המלחמה. הן העמידו פנים שהוא בנה של אולגה, פרקו חומוב (Ferko Chomov). שני יהודים מבוגרים נוספים התחבאו בבית. למרות האמצעים הדלים שעמדו לרשותן והסכנה שבחשיפתן, שתי הנשים דבקו בהחלטתן להגן על המסתתרים. באחד המקרים, עמדו בסכנת חיים של ממש כאשר קצין אס. אס שהגיע לביתן חשד כי הילד יהודי. למזלן, כך אמר להן הקצין עצמו, הילד הזכיר לו את בתו, והוא נסוג מחשדותיו ואף העניק לו סוכרייה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריחה של הילדה צינה וינקלר מהחייל הגרמני ברומניה

    העיר פיאטרה ניאמץ . רומניה הוריה של הילדה צינה נאלצו להחזיר את הבית ובית מרזח שהיה להם לגויים, בעקבות החוק שחוקקו הגרמנים ברומניה ....