ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

סיפורו של דן לנדסברג



עד לחיסול גטו אוטווצק הייתי שם יחד עם הוריי  . לקראת החיסול נמסרתי לבית יתומים של נזירות אליזבט הקדושה באוטווצק, כאשר אני רשום שם תחת שם של ילד פולני. מאותה תקופה נמצאת בידי תעודת לידה על אותו שם, ובה השתמשתי עד סוף המלחמה. את האדם, שבתעודת הלידה שלו השתמשתי, פגשתי בפולין בשנת 2009. אחרי שנכנסו גרמנים למנזר בטעות וכמעט הרגו אותי (אם המנזר הצילה אותי), הוחלט להעביר אותי למקום אחר . עד לסיום המלחמה הייתי בכפר במחוז לובלין, אצל משפחה פולנית תחת מסווה של ילד פולני. מסיפורים של אמי ידוע לי שמשפחתי שילמה עליי . אמי ניצלה בניירות מזויפים ותחת מסווה של פולניה. אבי נהרג בתקופה שהיה פעיל במחתרת פולנית AK.
הוחזרתי לאמי בשנת 1945, בגיל שש, עם מחלת רעב. אמי ואבי החורג (פולני שעזר לה במהלך המלחמה) גרו ב- Grojec שליד ורשה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריחה של הילדה צינה וינקלר מהחייל הגרמני ברומניה

    העיר פיאטרה ניאמץ . רומניה הוריה של הילדה צינה נאלצו להחזיר את הבית ובית מרזח שהיה להם לגויים, בעקבות החוק שחוקקו הגרמנים ברומניה ....