ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שני, 5 ביוני 2017

יהודה גראי , נער בן 15 , החיים וההישרדות בבלוק הילדים באושוויץ




 כאלף חמש מאות ילדים ונערים חיו בבלוק הילדים באושוויץ , בתוך צריף המיועד להכיל ארבע מאות עד חמש מאות איש בלבד . "רבצנו על הרצפה דחוקים וצפופים כסרדינים איש ליד רעו".

 בלילות היו כמה נערים אמיצים יוצאים ל"פשיטות" . הגניבות היו דבר מקובל במחנה אושוויץ והנערים מבלוק הילדים גילו תמיד יותר תושיה מאחרים ויוצאים בלילות לגנוב אוכל מבלוקים סמוכים של אסירים אחרים.

" באחד הלילות מתחת לראשם של החייטים נמצאה פעם כיכר לחם שלמה. הם ישנו על כיכר זו. לאחר ששלפתי את כיכר הלחם מתחת לראשם , הנחתי במקומה לבנה עטופה בנייר, כדי שלא יתעורר חס וחלילה . הכל מסביב ישנו . נמצאו שם אלפי-אנשים, ודי היה באחד בלבד שיבחין בי כדי להמיט על ראשי צרה צרורה. חזרתי אל בלוק הילדים , מקום מרבצי, הערתי את חברי . חיש  קל חילקנו בינינו את כיכר הלחם ובלענו אותה פרוסות פרוסות.

החייטים שהיו בעלי פרוטקציה , לא העזו להוציא הגה מפיהם. ואולם מעתה ואילך נמנעו מלהטמין כיכר לחם שלימה תחת ראשם. בעצם – אפילו פרוסה בודדת אחת לא הצפינו עוד בתנאים כאלה.

 מקור :

יהודה גראי , סיפור הישרדות , הוצאת רשפים , 1986 .

 הערת  המערכת : ד"ר יהודה גראי , היה בזמנו מבכירי הרופאים הפסיכיאטרים בישראל.  נולד בהונגריה בשנת 1928 . בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...