ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 23 ביולי 2017

לנה תכניס אותי לחופה





בביתה בגבעתיים זימנה בשנת 1962 לנה קיכלר את "מאה ילדים שלי " שהצילה מחיי יתמות במנזרים בפולין וסייעה להעלותם ארצה ועד היום היא להם כמו "אמא" .

מתוך הכתבה של אורה דרור במעריב , 26 לאפריל 1962 :

מלכה שטרסברג , ילדה בת 8 , רועת פרות בכפר פולני בעת השואה.

בראיון כאן בכתבה במעריב , בת 25 , חודשיים לפני החתונה.

 "הייתי רועת פרות אצל אכר פולני ואחרי המלחמה באו אנשים לכפר , מאחר שידעו שאני יהודיה. הכניסו אותי לבית היתומים של לנה בקראקוב. בהתחלה נורא סבלתי , הייתה לי קרחת וכולם צחקו ממני. הייתי בוכה ובורחת מהמוסד. הייתי קשה ופראית . לנה הסבירה לי " שזה הבית שלי וכאן יהיה לי טוב וניסתה לחנך אותי "

 מקור :


מעריב,  1962 ( 26 לאפריל 1962 ) 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...