ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום שני, 9 באפריל 2018

טובי לוי , בת 8 : "ראיתי את הגרמנים יורים בילדה"

ימים ספורים לפני שיצוין בישראל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החליט גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לקיים ערב "זיכרון בסלון" בביתו שבניו יורק. בערב המרגש השתתפה טובי לוי, ניצולת שואה המתגוררת כיום בניו יורק. היא סיפרה את הסיפור האישי שלה לקהל, שהורכב משורה של שגרירים מרחבי העולם, ובהם נציגי גרמניה, הודו, אוסטרליה, בולגריה, מקסיקו, הונגריה ומדינות אחרות.
לוי, שהייתה בת שמונה כאשר כבשו הנאצים את העיר חודורוב באוקראינה, שם התגוררה עם משפחתה, הסתתרה במשך שנתיים באסם של משפחה מקומית, וכך ניצלו חיה. "הגרמנים הוציאו את כל היהודים מהבתים. כשהגיעו לבית של דודתי, הגרמנים ירו בסבא שלי שלא יכול היה להתפנות. אני זוכרת שראיתי מהחלון את הגרמנים יורים בילדה יהודייה קטנה ברחוב, מאותו היום ההורים שלי אסרו עלי ועל אחותי להביט מהחלון", היא סיפרה לנוכחים.
השגרירים התרגשו מאוד מהעדות, ומרגש במיוחד היה המפגש עם השגריר הגרמני, הרלד בראון. בתיעוד מהמפגש האינטימי שהגיע לוואלה! NEWS, אמר בראון: "זהו אירוע משמעותי מאוד. עלינו לשמור על זיכרון השואה חי וללמד לכך את ילדינו. אם אנו רוצים ליצור עתיד שליו ומצליח, עלינו להיות מודעים לטעויות העבר, לחשוב עליהן ולדאוג שלא יחזרו במדינותינו ובכל יתר העולם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיות בלב התופת

    מאת: סיגל ארביטמן אפרת הדני לא ידעה פרטים רבים על פרק השואה בחייה של אמה צופיה. אבל כאשר עשתה סדר במסמכים הרבים לאחר מותה, נדהמה לגל...