·
"איני
יודעת לאן פנינו מועדות" , ילדים יהודים בטרנסניסטריה 1941-1942
·
פעילות חינוכית
, מאת חוה ברוך
·
מיועד לתלמידי חטיבות ביניים והחטיבות העליונות (גילאי 14-17).
היקף ומשך הפעילות: 5-6 שיעורים בני 45 דקות.
ניתן לבחור גם בשיעורים בודדים.
היקף ומשך הפעילות: 5-6 שיעורים בני 45 דקות.
ניתן לבחור גם בשיעורים בודדים.
·
יחידה מקוונת זו מבוססת על סיפורה של חנה מלר–פאוסט ילידת העיר
ראדאוץ שבדרום בוקובינה. בהיותה נערה צעירה גורשה מהעיר על ידי השלטונות הרומניים
יחד עם בני משפחתה לשומילובה שעל גדות נהר הבוג. חנה מתארת את ילדותה המאושרת בקרב
בני משפחתה, את השבר שחל עם פקודת הגירוש ואת התלאות הנוראות שפקדו אותה
בטרנסניסטירה, עד לשחרורה.
חוויותיה האישיות ודרכי התמודדותה מתוארות תוך כדי התייחסות לסביבה היהודית המעורבת בסביבה הרומנית. תיאוריה מורכבים ומגלים אופני התנהגות והתמודדות שונים של היהודים ושל הרומנים כאחד. סיפורה של חנה מתחיל ברומניה, ומסתיים בבניית חיים חדשים בישראל. מאפיינים אלה, משמשים בסיס לעבודה חינוכית עם התלמידים שמזדמן להם להכיר את הסיפור הקשה של גורל היהודים בטרנסניסטריה דרך דמותה ונקודת מבטה של חנה.
חוויותיה האישיות ודרכי התמודדותה מתוארות תוך כדי התייחסות לסביבה היהודית המעורבת בסביבה הרומנית. תיאוריה מורכבים ומגלים אופני התנהגות והתמודדות שונים של היהודים ושל הרומנים כאחד. סיפורה של חנה מתחיל ברומניה, ומסתיים בבניית חיים חדשים בישראל. מאפיינים אלה, משמשים בסיס לעבודה חינוכית עם התלמידים שמזדמן להם להכיר את הסיפור הקשה של גורל היהודים בטרנסניסטריה דרך דמותה ונקודת מבטה של חנה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה