ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום חמישי, 5 בנובמבר 2015

הטרגדיה של מעון הילדים באיזיו

ב-6 באפריל 1944 הוביל קלאוס בארבי את פשיטת הגסטפו על בית הילדים וחטף 44 ילדים ושבעה ממטפליהם. הילדים נשלחו לדראנסי והועלו על הרכבת הראשונה לאושוויץ. 42 מן הילדים וחמישה מן המטפלים נרצחו באושוויץ. שני ילדים ומטפל נוסף הגיעו לטאלין באסטוניה וחוסלו בידי כיתת יורים. רק אחת המטפלות, לאה פלדבלום, שרדה מכל הקבוצה.

ב-6 באפריל 1944 בשעות הבוקר פשטו שתי משאיות ושתי מכוניות נוסעים על בית בכפר איזיו (Izieu)במחוז איין (Ain), ממזרח לליון, למרגלות הדרומיים של הרי יורה (Jura). בבית זה היה מעון ילדים פרטי בו שכנו 44 נערים ונערות בני 5 עד 17, כולם יהודים. רוב הוריהם גורשו והילדים עברו לטיפול הארגון היהודי OSE. על מנת להסתיר אותם מסר אותם OSE   למנהלת המעון, סאבין זלאטין (Sabine Zlatin).

תושבי הכפר איזיו היו ידידותיים, כך שגם המנהלת וגם אנשי הצוות לא חששו מפני סכנה המאיימת על שוכני המעון. המכוניות והמשאיות הגיעו בשעה שכל דיירי המעון אכלו את ארוחת הבוקר. הם נשלחו על ידי קלאוס בארבי, מפקד הגסטפו בליון. כל 44 הילדים ו-7 אנשי הצוות הועלו על המשאיות במהירות, הובלו לליון ומשם גורשו למחנה המעבר דראנסי שליד פריס. רק מדריכה צעירה אחת שרדה וכל האחרים נרצחו באושוויץ.

עד היהודי האחרון, עד השם האחרון - מבעד לעדשת ההיסטוריה


ראה גם : 

הסרט " הגיבורה שלי " - סיפור הירואי אמיתי על יהודיה תמימה ופשוטה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חייו של חיים הרצל ניצלו בשואה מספר פעמים ממש ברגע האחרון

  מאת:  איריס ליפשיץ-קליגר בצילום למעלה : חיים הרצל (שורה ראשונה משמאל) ומשפחתו (רפרודוקציה: אביגיל עוזי) חיים הרצל נולד בהונגריה ב-1937. הו...